۶ نیاز اصلی مشتریان

مشتری

۱-رفتار دوستانه با مشتریان:

رفتار دوستانه اساسی ترین نیاز همه مشتریان است , و معمولا با برخورد گرم و خوش رویی به وجود می اید .ما همه دوست داریم کسی از ما استقبال کند که صمیمانه از دیدن ما خوشحال است. مشتری باید احساس خوبی از برخورد ما پیدا کند.

۲-درک و همدلی :

مشتریان نیاز دارند که حس کنند که فروشنده موقعیت و احساسات انها را بدون انتقاد یا قضاوت میفهمد و میپذیرد. مشتریان انتظارات ساده ای دارند که درک انها باید بالاترین جایگاه را برای فروشنده داشته باشد.

۳-انصاف:

ما همه نیاز داریم که با عدالت با ما رفتار شود. وقتی ما با انها با تمایز برخورد میشود ازرده میشوندو حالت دفاعی پیدا میکنند. هیچ کسی نمیخواهد که با او جوری رفتار کنند انگار از طبقه یا گروه خاصی استو احساس کند مورد تبعیض واقع شده است.

 

مشتری

 

۴-کنترل:

مشتریان به سیاستها یا قوانین اهمیتی نمیدهند انها میخواهد با انها معقولانه رفتار شود.مشتریان دوست دارند احساس کنند که میتوانند بر چگونگی فرایند خرید تاثیر داشته باشندپس این احساس کنترل را به انها بدهید.

۵-گزینه های بیشتر:

مشتریان نیاز دارند حس کنند که مسیرهای دیگری هم برای به دست اوردن چیزی کهمیخواهند وجود دارد. پس بهتر است اگر گزینه یا جایگزینی برای ان محصولی که میخواهنددارید انها را هم به او پیشنهاد دهید. با وجود گزینه های بیشتر خرید برای انها اسانتر خواهد بود.

۶-اطلاعات:

مشتری نیاز دارند در مورد محصولات و خدماتی که قصد خریدش را دارند اطلاعات کافی دریافت کنند و انها نمی خواهند هیچ چیزی از انها پنهان شود. انها نمی خواهند وقت با ارزش خود را هدر دهند انها برای این پیش شما امده اند که با شما صحبت کنند و اطلاعات اساسی مربوط به خریدشان را از شما دریافت کنند.

برای جلب رضایت مشتری باید نکات زیادی را رعایت کنید که در بالا اشاره شد. برای اطلاعات بیشتر به سایت بیلبورد مراجعه کنید.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *