رمز موفقیت کسب و کارها در دوران رکود اقتصادی

کسب و کارهای کوچک و متوسط سهم قابل توجهی را در توسعه اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارند.  با این حال در این دوران بیشترین صدمه را کسب و کارهای کوچک دریافت می کنندکه برخی کمتر و برخی بیشتر آسیب می بینند.

در زمان رکود اقتصادی کسب و کارهای خرد با چالش های فراوانی برای شروع، مدیریت و بقا در طولانی مدت روبرو هستند. با توجه به تاثیرات منفی رکود باید گفت که یک رکود حداقل سه الی شش ماه تاثیر منفی بر کسب و کارهای کوچک خواهد داشت.

از جمله اقداماتی که در هنگام رکود اقتصادی می توانید انجام دهید:

  • زیرنظر داشتن بازار هدف خود
  • تمرکز بر روی خدمات به مشتریان
  • بررسی کردن مرتب درآمد، سود و ضرر کسب و کارتان
  • ایجاد انگیزه برای افزایش بهره وری در پرسنل

از تکنیک قدرتمند قیمت گذاری استفاده کنید

در زمان رکود اقتصادی مشتری ها روی قیمت ها و خدمات بسیار حساس می شوند. آنها برای خرید با قیمت بهتر، از طریق بازار و اینترنت به طور کامل در مورد محصول موردنظر خود تحقیق و بررسی می کنند.

 

تاثیر رکود اقتصادی در کسب و کار

 

برای استفاده از این روش می توانید از پروموشن های سوددهی استفاده کنید به عنوان مثال تخفیف های مختلفی را برای تعداد خرید بالا و یا برای مشتریان قدیمی خود در نظر بگیرید.

نکته مهم: حواستان باشد بر روی پروموشن زیاد تکیه نکنید، زیرا به اعتبار شما آسیب می زند و سود شما را کاهش می دهد.

مشتریان کوچک و جدید خود را جدی بگیرید

در شرایط رکود بازار حواستان به رقبیان خود باشد. زمانی که آنها بودجه های تبلیغاتی خود را کاهش می دهند، فرصت مناسبی برای بهتر و راحت تر دیده شدن شما خواهد بود.

به مشتریان کنونی خود بیشتر اهمیت دهید. مشتری های شما تنها عامل زنده نگه داشتن کسب و کار شما است. باید به خوبی از آنها مراقبت کنید زیرا رقبای شما حواسشان به مشتری ها هست. به مشتریان خود نشان دهید که به وفاداری آنها اهمیت دهید. می توانید یک تخفیف یا هدیه، برای قدردانی از آنها در نظر بگیرید.

مقاله پیشنهادی: راهکاری برای افزایش فروش در بازار رقابتی امروز

در دوران رکود اقتصادی، برای مشتریان خود سطح خدمات خود را افزایش دهید. زیرا مشتریان وفادار، مشتریان جدیدی را برای شما اضافه می کند.

کلام آخر

کسب و کارهای کوچک و موفق، هیچ وقت فعالیت بازاریابی دیجیتال خود را در فضاهای مجازی رها نمی کنند، بلکه خود را با این شرایط وفق می دهند. فعالیت مستمر و مداوم را در شبکه های مجازی جدی بگیرید.

عموم کسب و کارها و شرکت ها بر این باور هستد که در دروان رکود اقتصادی، باید هزینه های مارکتینگ خود را کاهش دهند. به نظر شما آیا این کار درست است یا خیر؟

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

5 Comments

  1. هزینه برای تبلیغات و مارکتینگ رو که نباید کم کرد تو دوران رکود ولی میشه از راه های کم هزینه تر و حتی بی هزینه هم استفاده کرد.

  2. تبلیغات خیلی مهم و تاثیر گذار در روند رونق کسب و کاره، اما مهمترین مورد باید تمرکز روی سرویس هایی باشه که به مشتریان داده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *