۶ کلید تسهیل کننده جذب مشتری در فضای مجازی

راهکاری جذب مشتری در اینترنت

یکی از چالش های مهم هر کسب و کار در فضای مملو از فرصت مجازی، جذب مشتری و پس از آن جلب اعتماد دائم آنها می باشد. اما ضمن پذیرش نکته قبل، به خوبی می دانیم که برای جذب مشتری از طریق اینترنت باید با اصولی آشنایی داشت که در یک پکیج کامل با نام دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود.

شاید بتوان فاکتور نخست جذب مشتری را شناخت مخاطبان هدف خود در نظر گرفت. فضای مجازی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا از کلیه فعالیتهای خود و کاربران بازخورد گرفته و با توجه به این بازخوردها استراتژی فروش و جذب مشتری خود را بازطراحی کرده و بهبود ببخشید.

حال با این مقدمه به سراغ پاسخ سوال اصلی مقاله می رویم: چگونه در فضای مجازی مشتریان جدید جذب کنیم؟

خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید

همیشه خود را به جای مشتری بگذارید و آنگاه از خود بپرسید:

  • چه چیزی باعث وفاداری مشتریان می شود؟
  • چگونه می توانیم وفاداری آنان را اندازه بگیرم؟
  • چه چیزهایی باید از مشتریانمان بدانیم؟
  • چه خدماتی باید به مشتریان خود عرضه کنیم؟
  • آنها چه انتظاراتی از ما دارند؟
  • آنها چه نیازها و دغدغه هایی در حوزه کاری ما دارند؟
  • و ….
    این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند که باید برای رشد و توسعه کسب و کارتان همواره از خود پرسیده، پاسخ آن را پیدا کرده و این پاسخ ها را به روز نگه دارید.

باید چه چیزهایی از مشتریانم بدانم؟

هر چقدر اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود داشته باشید بهتر است. بهترین راه این است که مشتریان خود را بر اساس ویژگی های شخصیتی، عادات خرید، علایق و رفتارهایشان در فضای آنلاین دسته بندی کنید. همچنین می توانید از مشتریان خود در مورد چگونگی بهبود خدمات خود نظرسنجی کرده و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

بررسی کنید مشتریان شما چگونه و چه زمانی  اقدام به خرید می کنند. از این اطلاعات در جهت بهبود هدفمند خدمات خود استفاده کنید.

شخصی سازی کردن خدمات یکی از بهترین راه های موفقیت در جذب مشتریان است. هر چه ارتباطات و تعاملات شما با مخاطبانتان شخصی سازی تر شده باشد، آنها تمایل بیشتری به ارتباط با شما پیدا خواهد کرد.

به نظرتان موثرترین روش برای بهبود وفاداری مشتری چیست؟

یکی از اقدامات موثر برای بهبود وفاداری مشتریان استفاده از تکنیک تقدیر و هدیه است. طبق روانشناسی بازاریابی ارائه هدایای تبلیغاتی، کدهای تخفیف، خدمات رایگان و حتی تماس برای تشکر و قدردانی از مشتری، حس خوشایندی را در وی ایجاد می کند و برای او بسیار ارزشمند خواهد بود.

به این فکر کنید که برای مشتریان وفادار خود چه چیزی بیشتر از تخفیف قیمتی می تواند ارزشمندتر باشد. این آگاهی به شما کمک می کند تکنیک ارتباطی مخصوصی برای مشتریان خود داشته باشید.

راهکاری جذب مشتری در اینترنت

محتوای بیهوده و بی کیفیت ارائه نکنید.

تولید محتوای خوب و باکیفیت یک هنر محسوب می شود. مطمئن شوید محتوای شما بی فایده نباشد. کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی تهیه محتواهای متنوع شامل محتوای متنی، تصویر پادکست های منحصر به فرد، ویدیوهای جذاب، کتاب های الکترونیکی و می باشد.

اگر شما در رسانه های اجتماعی محتوای خود را به خوبی مدیریت کنید یک کانال بازاریابی رایگان و موثر را به دست خواهید آورد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی و پلتفرمهای آنلاین

شبکه های اجتماعی یکی از راهکارهای آنلاین جذب و حفظ مشتری است که می توانید به صورت رایگان از آن برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید. لذا باید با مشتریان خود از طریق کانال هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکداین و سایر پلتفرمهای اختصاصی این امر ارتباط داشته باشید.

اپلیکیشن بیلبورد در جهت کمک به رشد و توسعه کسب و کارها در فضای آنلاین طراحی شده است. امروزه با افزایش حضور کاربران در فضای مجازی، لزوم دسترسی به شبکه های اجتماعی، پلتفرم های خدماتی و نرم افزارهای موبایلی خصوصاً در حوزه کسب و کار بیشتر به چشم می خورد.

برخی ویژگی های متمایز اپلیکیشن بیلبورد که می تواند به فرآیند جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما کمک کند عبارتند از:

  • امکان ایجاد رویداد و حراج ها
  • آنالیز میزان تعامل کاربران با پست های شما
  • امکان تبلیغات هوشمند و موقعیت محور

به همراه خدمات متعدد دیگری که به صورت رایگان می توانید در راستای توسعه کسب و کار خود در فضای مجازی از آن بهره مند شوید.

کلام آخر برای جذب مشتری

مشتریان خود را بشناسید و آنها را بررسی کنید. با آنها رفتار شخصی سازی شده و هدفمندی داشته باشید و برای مشتریان وفادارتر خود خدمات ویژه ای را در نظر بگیرید.

از پلتفرمهای آنلاین برای توسعه ارتباطات، تحلیل ارتباطات و ارتباطات جدید استفاده کرده تا با انجام همین کارهای ساده مشتریان جدید را به سوی خود جذب و فروشتان را چند برابر کنید.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *